4/6/17

Maritozzi *Itàlia



Ha arribat lo repte CRI de El cajón desastre de Maggie i aquest mes m’he decantat per la recepta dolça. Uns maritozzi típics de la regió de Marche.


Com sempre jo ho he tunejat una mica la recepta. Vos poso los ingredients de la recepta original i al costat si he fet jo algun canvi.

Ingredients:
(25-30 bollets)
500g farina (farina espelta integral)
120g liveto di birra (llevadura fresca)
150g di zucchero (panela)
Un bicchiere di latte (llet d’ametlla)
2 uova
50g di olio di oliva
50g di uvetta ammollata in acqua tiepida, poi strizzata (he utilitzat la mitat i arremullades amb rom)
Un arancia, la sola scorza grattugiata (llimona)
Olio per ungere la placca
Farina

Per la glassura:
2 albumi
15g di zucchero

Preparació:
Desfem la llevadura en la llet tèbia i ho barregem en la farina, lo sucre, los ous i l’oli.
Fem la massa i ho dixem reposar. A la recepta original posa un dia, però jo ho vaig dixar un parell d’hores. Si disposeu de més temps i ho podeu fer lo dia ans ja m’explicareu com queden.
 

Ratllem la pell de la llimona.
Escorrem bé les panses.
Al cap de dos hores barregem la ratlladura en la massa.
Com que a casa no a tots agraden les panses, vaig dividir la massa en dos. Una la vaig deixar tal qual i a l’altra li vaig posar les panses. Ho dixem reposar una hora més.

 

Fem boletes i les anem posant damunt d’una llanda de forn en paper vegetal, sinó hi podeu tirar una mica d’oli i farina com a  la recepta original. Recordeu de dixar separació perquè al forn augmentaran el seu volum i no volem que se mos apeguen entre ells.


Dixem reposar les boletes uns 30 minuts.
Precalentem lo forn a 200º.
Pintem les boles en l’ou i tirem sucre al damunt. Jo només vaig posar sucre a les que no tenien panses.


Ho posem al forn i coem fins que se dore.
Traiem i dixem gelar.


Fam una auloreta boníssima! Ideals per a esmorzar o berenar. I si sou ben llépols a Itàlia los solen farcir de nata...

4 comentaris:

  1. Me encanta tu versión Cris! Y esta mañana me he desayunado un par porque están riquísimos! Me encanta que te hayan gustado, un petonet!

    ResponElimina
  2. que macos t'han quedat i que maco aquest color que li ha donat la farina d'espelta, a casa s'han acabat super rapid (jo sóc la que he menjat més que ningú, hahaha)
    Molts petonets
    Rosa

    ResponElimina
  3. Muy buena aportación la tuya con esos cambios que has utilizado. Muy bien.

    ResponElimina
  4. Por fin llego, ayer me fue imposible pasar ^_^
    Te ha quedado una versión deliciosa, integrales con panela y leche de almendras toda me gusta. De la receta original me pareció una exageración esa cantidad de levadura fresca, pero ya veo que no era tan loca la cosa, se ven esponjosos y muy ricos. Un beso!

    ResponElimina