19/8/18

Green Bamboo Cooking School

Sempre que vaig de viatge gaudeixo del minjar, me passejo pels mercats, botigues i supermercats. Però si anava a Vietnam, havia de fer alguna cosa més.

Vietnam és un país amb una gastronomia molt variada i influencia da per moltes cultures, així que a banda de provar (i disfrutar!) los seus plats, tenia ganes d’aprendre’n una mica més i mos vam apuntar al curs de cuina que ofereix Green Bamboo Cooking School a Hoi An. Si, dic “mos” perquè a pesar de que cuina poc tinc la sort de tenir un company de vida que m’acompanya en totes les aventures que li proposo.

De escoles, restaurants, acadèmies i demés que oferixen cursos de cuina al Vietnam n’hi ha centenar, però no totes oferixen la mateixa qualitat de servei.

Green Bamboo Cooking School me va agradar perquè d’entrada perquè són grups reduïts (10-12màxim, natros vam ser 9) i no hi ha un menú estipulat, los participants al curs han d’escollir un dels plats del menú que ofereixen (molt variat, costa decidir-se... mireu aquí), despès es va al mercat a buscar tot allò que necessitem per preparar les receptes i després ho cuinem. És a dir, sas allò que cuinaràs però no que provaràs ni amb qui més compartiràs taula. Natros vam tenir lo plaer d’estar amb gent fantàstica de Noruega, Alemanya i Estats Units.

Destacar que tenen molta oferta vegetariana i que si teniu alguna al·lèrgia, intolerància o restricció a al dieta, s’adapten los plats en mesura de lo possible.

I la nostra experiència va anar així:
Van, la propietària i chef (i amb qui parles quan fas la reserva) mos va venir a buscar amb un furgoneta a l’hotel. D’allí vam anar al mercat, mos va equipar bé (ja no venia d’aquí fer una mica més lo guiri) i vam anar a buscar tot allò que mos feia falta tot escoltant les explicacions, consells i curiositats de tots aquells racons del mercat.

La varietat d'herbes fresques que pots trobar cada dia en qualsevol racó  i impressionant, és lo que fa la cuina vietnamita única e inimitable fora del país (no ho podem trobar tot!)

Peix i carn tot molt fresc.

Molta fideus ja los venen cuinats, no en sec. I també lo pastís de peix o de carn és molt típic.

La base de la cuina vietnamita: citronella, gingebre, cúrcuma, all, pestetes i escalunyes.

Un altre descobriment va ser la flor de plataner. A moltes parades podíes vore a les dones ratllant-la. Se mingen les fulles en amanida, però los platanets s'han de bullir per a poder-los menjar, sinó amarguegen. La flor és una molt bona font de fibra i present a molts plats.

Segur que això que ven aquesta dona no vos ve de gust, o alomillor sí, qui sap!

Una vegada vam tenir tot lo necessari era l’hora de parar a fer un cafè vietnamita i provar algunes de les fruites que havíem comprat al mercat com lo mangostà i l'ull de drac entre altres.

Després, tots junts amb la furgoneta vam anar fins on es troba l’escola. Una cuina fantàstica amb tot ja preparat per a començar a cuinar!

Mentre les ajudants de Van preparaven tots los ingredients ella mos va fer una explicació de com havíem de preparar los plats, los utensilis, los ingredients, com tallar, pelar...

Una vegada vam tenir-ho tot preparant, vam anar cuinant los plats i degustant. Entre tots mos ajudàvem i anàvem preparant-ho i cuinant-ho tot. Mos va agradar molt lo fet d’estar tots a la vora del foc i anar cuinant i minjant a mesura que anàvem fent los plats.

Abans de començar en los plats vam fer-nos la salsa al gust per a cadascú. La tradicional vietnamita porta salsa de peix, així que també vam fer la versió vegetariana amb salsa de soja.

Vam cuinar...
Pollastre marinat i saltejat amb verdures

Amanida de mango verd amb gambes

Amanida vegetariana de papaia verda, mango verd i flor de plataner amb bolets i tofu

Rotllets vietnamites fregits

Peix marinat amb cúrcuma a la barbacoa amb fulles de plàtan

Pancakes vietnamites, entretingut i divertit. Vam xalar molt preparant-los!

Peix a la cassola

Ternera saltejada amb noodles i la seua versió vegetariana amb tofu i bolets

Calamars saltejats amb verdures i acompanyats d'arròs

Un digestiu de licor de maracuya i també la fruita.

Una vegada acabat lo tiberi i fet lo digestiu tocava lo pitjor, lo comiat. Va ser un plaer poder gaudir de la superclasse i la companyia. I un consell, si hi aneu, esmorzeu poc perquè sortireu rodolant, natros no mos vam poder acabar tots los plats, i això que són degustacions!

Un detall, t’emportes un petit dossier amb les receptes preparades i més i un obsequi per seguir cuinant.

100% recomanable!

I com que no acabaries mai de minjar a Vietnam i provar coses noves, a vore si tinc temps d’explicar-vos alguna coseta més o cuinar algun d’aquests plats que vam fer i tastar.

1. Que entrada más chula Cris! Y que guay poder aprender a cocinar sus platos allí mismo! Enhorabuena! BesiB

1. Sí, es fantástico aprender a cocinar "in situ" y disfrutar de la frescura de los ingredientes y hierbas!