7/9/23

Un llibre, una recepta (68). Tagen sobbeit (cassola de sépia)

 


Aquest mes anem a volta runa miqueta i la recepta del llibre ve des d’Egipte. Tinc la sort de tenir amics que saben que m’agrada la cuina i me porten moltes coses de tots los països que visiten. Jo súper agraïda i xalant com una xiqueta provant receptes i ingredients nous.

La recepta de sépia següent és del llibre: Cocina moderna egipcia de Magda Mehdawy. Un llibre amb receptes ben variades i fàcils de fer per a tota la família.

 


Ingredients:

1kg de sépia (ja neta)

½ kg de tomaques

2 cebes grosses

2 primentons rojos (o verds)

1 pesteta

4 dents d’all

Sal

Pebre negre

Api (jo no n’he posat perquè no en tenia)

¼ got d’oli de panís (jo l’he posat d’auliva)

2 llimones

1 got d’aigua

 

Preparació:

Se tallem les sépies a trossets.

Pelem i tallem la ceba.

Netegem i tallem los primentons i les tomaques a daus.

Pelem i tallem los alls a rodanxes.

A una cassola saltegem los alls, la ceba i lo primentó.


Afegim la tomaca, salpebrem i fem un bon sofregit.

Afegim lo got d’aigua i fem bullir. A continuació hi posem la sépia i remenem bé.

Apaguem lo foc i ho posem a una safata per al forn.

Netegem i tallem la llimona a rodanxes i la posem per damunt.

Ho coem al forn un quart d’hora a uns 170º.

Traiem del forn i ja podem servir.


Ho podeu acompanyar d’algun cereal o un bon tros de pa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada