7/4/23

Un llibre, una recepta (63). Escudella de fideus en abadejo

 


Avui vos porto un llibre que quan vaig començar a llegir-lo me va enganxar. Cuina! O barbàrie. de Maria Nicolau.

Maria escriu d’una manera molt amena i engrescadora. Per a mi, és molt més que un llibre de receptes, vos animo a que lo llegiu.

Aquí teniu la meua versió d’una de les seues receptes. Destacar que m’encanta que promogue posar los ingredients a ull, com feien les nostres iaies i que a mi tant m’agrada.

 

Ingredients:

2l de caldo de peix o aigua

1 ceba

4 tomaques madures

4 dents d’all

1 manoll de julivert

200g abadejo desmollat

2 grapats de fideus sense gluten

8 o 10 ametlles torrades

Brins de safrà

Oli d’auliva

2 pataques (això ho he afegit jo, a la recepta original no consta)

 

Preparació:

La nit ans posarem l’abadejo a dessalar en aigua i l’anirem canviant. Jo faig 3 canvis d’aigua, però tot dependrà de lo saladet que vos agrade.

Pelem la ceba i la tallem a juliana.

Posem un bon xorro d’oli a la cassola i sofregim la ceba.

Pelem les dents d’all, les tallem a rodanxes i les afegim al sofregit.


Pelem les tomaques i les tallem a daus. Les afegim al sofregit.

Escorrerem bé l’abadejo, trinxarem lo julivert i ho afegirem al sofregit.


Ho integrarem tot bé i li abocarem lo caldo. Ho dixarem coure 10 minuts. 

Pelarem les pataques, les farem a trossos irregulars i les posarem a l’olla.

Mentrestant farem la picada tot picant els ametlles en lo morter, afegirem lo sofra i una mica del caldo, després ho abocarem a l’olla  en los fideus.

Dixarem coure fins que estiguen los fideus ben cuits i ja ho podrem servir.

Dir que a mi és un plat que m’agrada fer d’una dia per a l’altre, que quede ben reposat.

Maria, al seu llibre, diu que a ella li agrada servir-lo en ou dur per damunt, segur que així també ha d’estar ben bo. I vatros, com ho feu?


 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada