5/4/23

Espinacs amb beixamel

 


És principi de mes i amb Cooking the Chef seguim descobrint la gastronomia del segle XX. Avui, amb una recepta de Simone Ortega (del llibre 1080 receptes de cuina) de la que jo he fet la meua versió sense gluten ni làctics.

 

Ingredients:

3kg d’espinacs

25g mantega (jo no n’he posat)

2C oli d’auliva

1C farina (jo he utilitzat midó de panís)

1 got de llet (jo he posat llet d’avena)

Sal

3 llesques de pa de motlle (jo l’he utilitzat sense gluten)

2 ous

Nou moscada (l’he afegit perquè m’agrada lo toc que li dóna a la beixamel)

 

Preparació:

Netegem bé los espinacs i los tallem a trossos. A la recepta original diu que los piquem ben fins, però jo simplement los he fet a trossets.

Bullim los ous.

Saltegem los espinacs en una mica de sal a la cassola.


Preparem la beixamel amb l’oli, lo midó de panís i la llet d’avena tot posant-ho a un casso a foc lent i sense parar de remenar, salem i afegim un polsim de nou moscada.

Afegim los espinacs i anem remenant poc a poc per a que s’integre bé.

Fregim les llesques de pa i les tallem a triangles.

Pelem los ous durs i los tallem a rodanxes.

A la recepta original s’indica posar-ho a una safata tot junt. Jo he fet cassoletes individuals pe a cada comensal.

Posem los espinacs i lo pa i l’ou per a decorar. Servim acabat de fer.

Si voleu vore altres receptes de Simone Ortega, visiteu: Cooking TheChef.

3 comentaris:

  1. Mmmm, me encanta esa cremosidad que le da la bechamel a esas espinacas, un plato perfecto.
    Felicidades por la receta.
    Besos.

    ResponElimina
  2. Simplemente creo que esta es una receta , al menos en cas de toda la vida pero es una exquisitez. Me encanta. Besos.

    ResponElimina