7/11/21

Un llibre, una recepta (47). Mostatxons (sense gluten)

 


Aquest mes vos porto un llibre de receptes casolanes: Coques i corassons i altres llepolies de la Robera d’Ebre i la Terra Alta, d’Anna Llop i Rams i Laura Mur i Cervelló. Dos mestres i bones cuineres amb els que vaig tenir lo plaer de treballar ara fa molts anys.

 


Lo llibre, com bé diu lo seu títol és un recull de receptes que segur que alguna vegada heu minjat, cuinat o compartit a casa. Segur que alguna recepta vos recorda a les que feien (o fan) les vostres famílies a casa.

Imma aquest mes, aprofitant que venia la castanyada, mos ha preparat uns Panellets ben bons.


Vanessa, amb l'ajuda del súpercuiner Adrià, ha fet uns Flams d'ou, canviant la llet de vaca per llet d'avellanes i lo sucre per la panela. Segur que han quedar boníssims!


La recepta que he triat avui, los mostatxons, era una de les que més li agradava al meu iaio. Jo avui he fet la meua versió sense gluten.

 

Ingredients:

(per a uns 12 mostatxons)

6 ous

200g sucre (jo he utilitzat panela)

200g farina (jo he utilitzat 100g d’arròs i 100g d’avena)

12 neules (opcional)

 

Preparació:

Precalentem lo forn a 170º.

Muntem les clares a punt de neu.

Jo he utilitzat lo programa de muntar clares de la Magimix Cook Expert.

Mentrestant he barrejat los rovells d’ou, la farina i la panela.



A continuació afegim les clares muntades i anem remenant poc a poc.

A una llanda de forn posem un tros de paper vegetal, les neules ben repartides i anem posat al damunt una mica de massa.

Si ho feu sense neules, utilitzeu paper d’estrassa i desprès los guardeu en lo mateix paper.

Ho coem al forn uns 10 minuts.

Dixem gelar, i a gaudir!

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada