3/11/19

Baccalà alla triestina *Itàlia



I toca recepta italiana de la mà de Maggie i el seu repte CRI. Avui mon anem a la regió de Friuli- Venezia Giulia amb aquest plat d’abadejo. Es pot fer de dues maneres, amb pataques o sense, així que per tal de fer un plat més complet i que ens servís de minjada, jo l’he fet amb pataques.

Ingredienti:
1’2kg di baccalà
60g di burro (jo ho he canviat per oli d’auliva)
80g di pangrattato (he utilitzat pa sense gluten)
2 bicchieri di panna liquida (ho he substituït per crema vegetal)
3 acciughe sotto sale
2 cucchiai di prezzemolo tritao
Pepe di mulinelo
3 patate

Preparació:
Posem l’abadejo a remulla mínim 12h ans de fer el plat i li canvien unes tres vegades l’aigua per tal de dessalar-lo.
Una vegada dessalat, lo desmollem bé i l’escaldem.


Pelem les pataques i les tallem a làmines ben fines.
Saltegem lo pa ratllat en una miqueta d’oli.
Trinxem les anxoves. Jo les he barrejat amb una mica d’oli.


A la safata que anem a utilitzar li tirem un bon xorro d’oli i posem la primera capa de pataques. Anem fent capes: pataques, abadejo, pa anxoves, julivert (no feu com jo que me’l vaig dixar!), crema vegetal i pebre, i aneu repetint fins que arribeu al final que acabeu de cobrir amb la crema vegetal i pa ratllat.





Ho coem al forn a 180º 30 minuts.
Una vegada fet, ja podem servir les porcions.


Queda com un pastís molt fi que a casa ha agradat molt. Ja me contareu!


3 comentaris:

  1. t'ha quedat bonissim!!!
    Petonets reina
    Rosa

    ResponElimina
  2. Yo también preferí hacer la versión con patatas y queda un plato de lo más completo y rico, me alegra que os haya gustado! Muchas gracias por participar! Besitos

    ResponElimina
  3. Hola Cristina. Vaig estar a punto d'utilitzar crema vegetal, però tenia llet evaporada oberta.
    La versió amb creïbles, m'encanta, jo no puc menjar molta quantitat i per això l'he posada a banda.
    Gràcies per passar-te.
    😘

    ResponElimina