15/9/19

Esgarraet



Tercer domenge de mes amb Cocinas del mundo anem ben propet, si més no, a tocar de casa. Toca fer un plat valencià, així que n’he escollit un de temporada ja que tenim los primentons en plena producció i és ben fàcil de fer. Tal i com lo seu nom indica, simplement hem d’esgarrar los ingredients.

Ingredients:
Abadejo salat desmollat
2 primentons rojos
Oli d’auliva
També hi ha gent que li afegix làmines d’all cru, ou dur...

Preparació:
Posem en abundant aigua l’abadejo per a dessalar-lo la nit ans i li canviem l’aigua tres vegades. Lo canvi d’aigua dependrà de lo salat que vos agrade, així que al gust de cadascú.
Escalivem los primentons. Los dixem gelar i los pelem. Los fem a tires.
Posem lo primentó al plat, l’abadejo i un xorro ben abundant d’oli d’auliva. També li podríem posar unes làmines d’all cru per damunt o bé una mica d’ou dur, això a gustos. Lo que sí que los valencians tenen clar és que s’ha d’acompanyar d’un bon tros de par per a sucar!



6 comentaris:

  1. Por la falta de tiempo era una de mis opciones y está claro que ha sido la ganadora pero es que es un platillo muy rico y sencillo y muy completo. Y si encima puedes usar los pimientos de tu huerta que mejor? Besitos

    ResponElimina
  2. A mi es un plato que me encanta. Siempre tengo pimientos asados en casa, los hago en la olla o en el microondas y me da menos pereza y si además tengo bacalao lo combino perfectamente. Buena opción has elegido.

    Bss

    Elena

    ResponElimina
  3. Un plato fácil y muy rico, yo tambien lo hice y me gustó mucho. Este mes triunfo este plato. besinos

    ResponElimina
  4. creo que es la receta ganadora de este viaje, la verdad es que cayendo en verano nos ha venido genial, verdad? te ha quedado muy rica!!
    un beso

    ResponElimina
  5. ¡Pero cómo ha arrasado! En el próximo viaje a Iberia, me traigo bacalao en salazón.

    ResponElimina