12/12/18

Pastís de xocolata i plàtan (sense gluten, làctics ni ous)



És sense dubte la millor recepta de pastís vegana i sense gluten que podreu provar. Si la feu ja me contareu!


Ingredients:
1 ¼ tassa de farina sense gluten (arròs, quinoa, fajol... jo vaig provant i combinant amb les que tinc)
½ tassa cacao
1 paperet de graciosa
½ c llevat sense gluten
½ c sal
1 tassa sucre de coco (o panela)
1/3 tassa oli de coco
2 plàtan ben madurs
¼ tassa llet vegetal sense gluten
Xocolata negre per fondre per decorar (i una mica de llet vegetal si fa falta)

Preparació:
Pelem los plàtans i los xafem en una forquilla.
Barregem bé tots los ingredients. Jo aprofito la panificadora per a fer les masses perquè va molt bé. Sinó a mà o en qualsevol robot de cuina que tingueu.


Posem la massa a un motlle amb paper vegetal. 


Avui vos proposo dues opcions. O bé un motlle més menut per a menjar al tall tal qual, o un motlle de coc dels de sempre. Qualsevol opció és bona.
Lo coem al forn uns 30-40 minuts a 200º.
Traiem del forn i dixem gelar. Si fem lo xicotet, ja lo podrem gaudir tal qual.



Si lo feu més gros, lo tallarem a daus. Desfarem la xocolata per a fondre al bany Maria i lo decorarem per damunt. Si veiem que la xocolata corre poc, podem allargar-la amb una mica de llet vegetal. 


Dixarem que se torne a solidificar la xocolata i ja podrem servir.


Un pastís de 10 que poden gaudir els intolerants al gluten, als làctics i a l’ou.


2 comentaris:

  1. Hola, m'encanta la recepta, però tinc un dubte: Què és el "paperet de graciosa"? No ho havia sentit mai. Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Moltes gràcies! Lo "paperet de graciosa" són los sobrets que pots trobar en caixetes on posa: "preparats per a gasosa" Hi ha diferents marques i ho pots trobar a qualsevol supermercat. Actua com un impulsor i dona esponjositat a les masses en rebosteria. "Gaseosillas" en castellà, "baking soda" en anglès.

      Elimina