1/2/18

Anzac biscuits *Austràlia *Nova Zelanda

Avui vos porto la meua versió de les Anzak Biscuits vegetariana. Gemma sempre mos havia dit que si mos agradava lo coco, havíem de provar de fer aquestes galetes perquè eren molt bones.




Un dia me va dixar aquest llibre i aquí ne teniu lo resultat, unes galetes realment bones (tot i que jo les he versionat). A més a més, me vaig apuntar algunes altres receptes per provar que també han de sortir d’allò més bé...


Ah! I les galetes també tenen història. Durant la I Guerra Mundial les cuinaven les mares, dones i germanes per enviar-les al exèrcit, Anzac (Australian and New Zeland Army Corps), com que no hi havia sistemes de refrigeració, aquestes galetes arribaven en perfecte estat després de dos mesos de viatge amb vaixell. (Segurament pel sucre i la mantega que porten!)

Ingredients:
125g farina
100g avena en flocs petits (jo tenia flocs grans integrals i els vaig triturar)
100g de sucre morè (he utilitzat panela)
50g coco sec
100g mantega sense sal (jo ho he substituït per oli d’auliva)
1 C melassa o mel (jo he utilitzat mel)
½ c bicarbonat
1 c aigua bullint

C= cullerada de sopa
c= cullerada de cafè

Preparació:
Pecalentem lo forn a 170º.
Barregem la farina, lo coco, l’avena i la panela en un bol.



Desfem la mel a foc lent.
Barregem lo bicarbonat amb l’aigua bullint.
Barregem la mel en lo bicarbonat, l’aigua i l’oli. Remenem fins obtenir una mescla homogènia i ho afegim a la barreja seca. Ho remenem tot bé.



Posem un paper de forn a la llanda i anem fent boletes de la mid que vulguem les galetes. Després les aixafem i les anem posant damunt de la llanda.
Ho coem al forn uns 20 minuts o fins que veiem que estan doradetes (tot dependrà de la mida que les haguem fet).


Les traiem i posem en una reixa per a que se gelen i ja podrem gaudir de les galetes. Si les posem en un pot ens aguantaran bastants dies.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada