5/1/18

Moniato en hummus i xips de kale





La proposta del mes per a Cooking the Chef ha segut Donna Hay. Tot un descobriment perquè aquesta cuinera té un munt de receptes vegetarianes que tinc moltes ganes de fer. Ha estat complicat escollir-ne una però al final m’he decidit per aquesta perquè combina moniato, hummus i picant, què més puc demanar?

Ingredients:
4 moniatos
100g fulles de kale (millor si són tendres)
1 ceba
Escames de sal negra
Flocs de xile
Oli d’auliva
Pebre negre
Per a l’hummus:
400g cigrons cuits
2 dents d’all
1c tahina
Comí
Primentó roig picant
Oli d’auliva (la quantitat depèn de la textura que li vulgueu donar)
¼ llimona escorreguda

Preparació:
Rentem bé los moniatos, los punxem i los posem a coure al forn. Si teniu brasa encara estaran més bons.
Pelem, rentem i tallem la ceba a juliana. La posem a la paella en un xorret d’oli i l’anem coent a foc lent per a que se vaigue caramel·litzant. Salpebrem.


Fem l’hummus tot triturant junts los ingredients.


Rentem bé les fulles de kale i les posem a una safata amb els flocs de xile per damunt. Ho posem al forn i coem fins que estiguen cruixents.


Una vegada los moniatos estiguen cuits, los partim per la mitat, posem una mica d’hummus per damunt, la ceba caramel·litzada, los xips de kale i escames de sal (o més flocs de xile) al gust.


Una combinació fantàstica, ja me contareu!


6 comentaris:

  1. Hola, me ha encantado tu plato. Me gustan mucho los boniatos aunque apenas los compro pues se me olvida hacer cosas con ellos. Mi madre los metía al horno pelados y cortados en trozos junto a las patatas para acompañar carne al horno. Me has traído buenos recuerdos.
    Esta chef me ha encantado también.
    Besos y feliz noche

    ResponElimina
  2. Y yo todavía sin probar el kale, de este 2018 no pasa!!!!

    Te ha quedado de lo más apetecible esta pareja de entrantes.

    B7ssss y Feliz Año

    ResponElimina
  3. Un plato super sano me encanta, el dulce del boniato y la kale tiene que ser un contraste muy rico.
    Besos y Feliz Año!

    ResponElimina
  4. Feliz Año!!! Ahora que han pasado las fiestas puedo ver las recetas del reto.
    Me encanta la elección que has hecho, me parece de lo más sana y deliciosa.
    Un beso,

    ResponElimina
  5. supercurioso que esta receta de DH haya utilizado ingredientes tan mediterráneos. Al mismo tiempo como a ti, pienso que tiene que estar buenísima.
    Muchas gracias y feliz año.
    Abril&Aisha

    ResponElimina
  6. Deliciosa receta, la batata dulce es de las más saludables y el sabor que tienen me encanta. Me parece muy interesante la dupla de Kale con boniato, de todo mi gusto tu receta. Delicioso aporte de Donna Hay, un beso!

    ResponElimina